H&R Products gaat haar vleugels spreiden naar een fullservice webbureau en daarom zullen wij vanaf 24 september door het leven gaan als STRIXI. Uiteraard met de service, kwaliteit, het team en ervaring die je van ons gewend bent maar dan in een nieuw jasje!
Benieuwd naar onze huidige diensten en een greep uit de cases waar wij trots op zijn? Neem een kijkje op onze nieuwe website:

STRIXI.NL
Bereik mensen uit je marktgebied ook als ze geen volger zijn op Social Media. - H&R Products - Web&Marketing
16303
post-template-default,single,single-post,postid-16303,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge

Bereik mensen uit je marktgebied ook als ze geen volger zijn op Social Media.

Soms heb je iets te vertellen die je aan iedereen in je marktgebied kenbaar moet maken om het er een succes van maken. Veel ondernemers kiezen dan voor folders,  een krantenadvertentie of andere (offline) uitingen. Het nadeel hiervan is dat je niet weet hoeveel mensen je boodschap hebben gezien. Je kunt natuurlijk wel het e.e.a. meten door bijvoorbeeld couponing in te zetten om de effectiviteit enigszins te meten.

Ook couponing kun je toepassen op Social Media, het voordeel van Social Media is dat je veel gerichter je boodschap kunt overbrengen bij de juiste doelgroep. Dit kan zijn op basis van geografie (bijvoorbeeld een straal rondom je winkel), maar ook leeftijd, geslacht en andere relevante zaken. Met deze gerichtheid betaal je alleen voor het bereiken van de juiste personen. Waardoor het juist veel goedkoper kan zijn en een grotere impact kan hebben om je boodschap via Social Media te verspreiden. Zeker als we dit vergelijken met traditionele middelen zoals een krant of folder.

Zo hebben wij bijvoorbeeld voor Jumbo Tiel een couponing actie ingezet via Facebook & Instagram.

Case: Introductie Verse Pizza’s

Jumbo Tiel is begonnen met het vers maken van pizza’s in de winkel. Het doel was om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van het nieuwe aanbod. Ook wilde Jumbo Tiel mensen het product zelf zoveel mogelijk te laten proeven. We hebben hiervoor de onderstaande advertentie gemaakt en geadverteerd op Facebook:

We hebben gekozen voor een straal van 5 km rondom de winkel in Tiel en een advertentiebudget van slechts € 150,-. Hiermee zijn er in 5 dagen tijd 15.000 mensen bereikt met Facebook en 2.500 mensen op Instagram! Dit houdt in dat personen die zich in die straal bevinden jouw bericht in hun tijdlijn van Facebook of Instagram voorbij zien komen.

Dit resulteerde in 150 mensen die uiteindelijk hun barcode hebben laten scannen bij de kassa!

Zoals je kunt zien was de opzet dat je bij een minimale besteding van € 25,- een gratis pizza krijgt. Dit is goed voor een minimale omzet van € 3.750,-

Hiermee heb je de relatieve lage investering er dubbel en dwars uit. Zeker omdat de omzet per verzilverde coupon waarschijnlijk veel hoger ligt!

Wil jij ook jouw boodschap in jouw marktgebied wegzetten via Facebook en/of Instagram? Neem dan contact met ons op!

 

Johan van de Ruitenbeek
johanvanderuitenbeek@hr-products.nl