Instagram - H&R Products - Web&Marketing
16532
page-template-default,page,page-id-16532,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Instagram

Met maar liefst 2,1 miljoen actieve gebruikers in 2016 en al 3,2 miljoen actieve gebruikers in 2017 is Instagram hét snelst groeiende sociale medium in Nederland. De leeftijdsgroep van 20 – 39 jaar is afgelopen jaar het hardst gestegen. Hier liggen dus mooie kansen!


Wat is Instagram?

Instagram is een social medium dat begon als een foto-app. Je kunt er foto’s plaatsen waarvan jij denkt dat ze interessant zijn. Je kunt de foto’s of video’s voorzien van een filter, hierdoor krijgen ze ineens een heel andere uitstraling.

Foto’s kun je ook een locatie meegeven, mensen of bedrijven in taggen of een beschrijving met hashtags toevoegen.
Instagram wordt gebruikt als een soort dagboek, mensen maken foto’s en willen dit graag delen met anderen.

Mits je het goed gebruikt is Instagram een perfect podium
om te communiceren met je klanten, ook is het een perfect middel om je klantenkring uit te breiden.


Kan ik mijn berichten die ik op Facebook heb geplaatst automatisch op Instagram plaatsen?

Op Instagram ligt de nadruk op het uitspringen van foto’s. De tekst is op het eerste gezicht niet het allerbelangrijkst, in tegenstelling tot andere Social Media. Op Instagram is dan ook niet alle tekst gelijk zichtbaar tijdens het scrollen door de pagina. Gebruikers zullen eerst op “lees meer…” moeten klikken.

Belangrijk is dus om teksten kort en krachtig te houden en te beginnen met de belangrijkste info. Wij raden daarom ook aan de berichten die op Instagram
worden geplaatst aan te passen aan het platform. Daarnaast worden berichten op Instagram op een andere manier verspreid dan op Facebook.
Het gebruik van hashtags en locaties in berichten zijn veel belangrijker voor het bereik, dan dat een gebruiker bijvoorbeeld op je bericht reageert.


Hoe gaan wij te werk?

Wij stellen een lokaal strategisch Instagram content plan op. Iedere vier weken ontvang je van ons een voorstel van de berichten voor de komende periode. Elke week plaatsen wij zes berichten, die relevant zijn voor jouw bedrijf.. Tussentijds eigen input aanleveren? Dit kan via de mail of in de gezamenlijke WhatsApp groep.

 

Thomas

Online Marketeer

Ik bel je terug!