Facebook heeft zich inmiddels bewezen als een geschikt en stabiel medium om met je klanten te communiceren. Met Facebook kun je veel mensen in Nederland bereiken, maar hoe zorg je ervoor dat je jouw doelgroep of personen uit jouw marktgebied bereikt?
Om bovenstaand vraagstuk te beantwoorden hebben wij de Facebook winactie ontwikkeld. De winactie is bedoeld om zoveel mogelijk huidige en nieuwe klanten van de supermarkt te betrekken bij de Facebookpagina. Hierdoor hoef je niet meer met hagel te schieten, maar bereik je enkel de mensen die baat hebben bij jouw Facebook berichten.
Zodra consumenten hun boodschappen hebben gedaan in jouw winkel, ontvangen zij bij de kassa een coupon met daarop een unieke code. Op het kaartje staat vermeld wat zij kunnen winnen en hoe zij mee kunnen doen. De unieke code wordt gebruikt om mee te doen met de Facebook winactie. Het is dus alleen mogelijk om met een unieke code mee te doen. Je bereikt hiermee dus jouw eigen klanten.
Opvolgend komt de klant op een pagina waarin de unieke code van de coupon kan worden ingevuld. Hieruit komt een response ‘Gefeliciteerd! U heeft … gewonnen’ of Als de klant geen prijs heeft, krijgt hij of zij een melding te zien met: ‘helaas u heeft geen prijs gewonnen. Klik hier om nog een code in te vullen.’
Als de klant een prijs heeft gewonnen kan zij de kortingsbon downloaden of uitprinten. Hierop staat een streepjescode wat gescand kan worden bij de kassa. Deze wordt dan samen met het unieke kaartje ingeleverd bij de kassa ter verificatie. De code op het kaartje en de kortingsbon moeten corresponderen voordat de prijs kan worden weggegeven. Verificatie vanuit de kassières is hier dus een vereiste.
Klanten krijgen één keer per dag de mogelijkheid om nog een extra code te verdienen door de Winactie te delen met hun vrienden. Hiermee wordt er een flink sneeuwbaleffect gecreëerd wat leidt tot meer bekendheid van de actie onder jouw klanten.
Interesse?
Fout: Contact formulier niet gevonden.