20 mrt Waarom doen winkels nog steeds kassabon acties?
Kassabonacties komen vaak terug op de winkelvloer. Je kent ze wel: "Koop twee producten van merk x, laat uw kassabon met uw telefoonnummer achter én maak kans op...
Kassabonacties komen vaak terug op de winkelvloer. Je kent ze wel: "Koop twee producten van merk x, laat uw kassabon met uw telefoonnummer achter én maak kans op...
Met volle overtuiging begin je aan je eigen Social media account(s). Mooi, denk je dan. Mijn bedrijf gaat mee met de tijd. Het is de eerste stap, maar je bent er nog lang niet! Wij geven een aantal tips om van jouw Social Media account een succes te maken! Zorg voor een doel en verantwoordt deze met de juiste kerncijfers Wij zien ontzettend veel bedrijven zich volledig focussen op het aantal volgers die zij hebben. Natuurlijk is het hebben van volgers belangrijk, maar dit betekent niet dat dit aantal bepalend is om te bekijken hoe succesvol je bent op Social Media! Het is belangrijk om eerst een doel op te stellen en vervolgens op basis van de juiste cijfers te beoordelen of het doel is behaald. Het volgende voorbeeld onderbouwt waarom dit belangrijk is. Voorbeeld Een lokale onderneming wilt meer bereik en interactie onder zijn klanten in zijn directe omgeving. Het doel is hier het hebben van volgers en bereik in de lokale doelgroep. Zodra je content publiceert dat volgers (vaak zonder koopintenties) uit verschillende windstreken aantrekt om maar meer volgers te krijgen sla je de plank uiteraard volledig mis. Het hebben van irrelevante volgers is zelfs schadelijk voor het uiteindelijke bereik en resultaat onder je doelgroep. Het algoritme van Facebook selecteert namelijk bij het publiceren van een bericht automatisch een aantal volgers van je pagina. Zodra deze volgers geen interactie hebben met het bericht, zal het niet verder worden verspreid onder andere volgers óf het netwerk van je volgers. Hierdoor loopt het bericht ook...
Soms heb je iets te vertellen die je aan iedereen in je marktgebied kenbaar moet maken om het er een succes van maken. Veel ondernemers kiezen dan voor folders, een krantenadvertentie of andere (offline) uitingen. Het nadeel hiervan is dat je niet weet hoeveel mensen je boodschap hebben gezien. Je kunt natuurlijk wel het e.e.a. meten door bijvoorbeeld couponing in te zetten om de effectiviteit enigszins te meten. Ook couponing kun je toepassen op Social Media, het voordeel van Social Media is dat je veel gerichter je boodschap kunt overbrengen bij de juiste doelgroep. Dit kan zijn op basis van geografie (bijvoorbeeld een straal rondom je winkel), maar ook leeftijd, geslacht en andere relevante zaken. Met deze gerichtheid betaal je alleen voor het bereiken van de juiste personen. Waardoor het juist veel goedkoper kan zijn en een grotere impact kan hebben om je boodschap via Social Media te verspreiden. Zeker als we dit vergelijken met traditionele middelen zoals een krant of folder. Zo hebben wij bijvoorbeeld voor Jumbo Tiel een couponing actie ingezet via Facebook & Instagram. Case: Introductie Verse Pizza’s Jumbo Tiel is begonnen met het vers maken van pizza’s in de winkel. Het doel was om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van het nieuwe aanbod. Ook wilde Jumbo Tiel mensen het product zelf zoveel mogelijk te laten proeven. We hebben hiervoor de onderstaande advertentie gemaakt en geadverteerd op Facebook: We hebben gekozen voor een straal van 5 km rondom de winkel in Tiel en een advertentiebudget van slechts € 150,-. Hiermee zijn er in...